31 Μαΐ 2012

Σπουδές στο εξωτερικό


Σπουδές στο εξωτερικό: Η αρνητική πλευρά της ξενιτιάς.


Όλο και περισσότεροι νέοι, αποφασίζουν να φύγουν στο εξωτερικό για σπουδές ή εύρεση εργασίας, αφού δυστυχώς στην χώρα τους, η κατάσταση γίνεται όλο και πιο δύσκολη και τα ποσοστά ανεργίας διαρκώς αυξάνονται. Χαμένοι σε μια ρομαντική πραγματικότητα, περιμένουν πως η ζωή τους μακριά από την Ελλάδα θα είναι ιδανική. Θα έχουν σπίτι, φίλους, ελευθερία και εξασφαλισμένο το μέλλον τους, μόνο που τα πράγματα, στον αληθινό κόσμο, δεν είναι αγγελικά πλασμένα για κανέναν μας. Δεν λέω πως το εξωτερικό δεν δίνει ευκαιρίες… λέω πως η ζωή μακριά από την πατρίδα σου, την κουλτούρα σου, την οικογένεια και τους φίλους σου, είναι δύσκολη, ειδικά για όσους, συνειδητοποιημένα θέλουν να πετύχουν και να προοδεύσουν σε ότι έχουν επιλέξει.
Έζησα αρκετά χρόνια στο εξωτερικό και δεν σας κρύβω πως οι δυσκολίες που αντιμετώπισα ήταν πάρα πολλές – πολύ περισσότερες απ’ όσες είχα ποτέ φανταστεί και ήμουν έτοιμη να διαχειριστώ. Επιβίωσα δεν λέω, αλλά εγώ ήμουν από τις τυχερές που το τόλμημα μου είχε την οικονομική υποστήριξη της οικογένειας μου. Δεν χρειάστηκε να δουλέψω παράλληλα με τις σπουδές μου και όταν το έκανα ήταν καθαρά δική μου επιλογή, όχι ανάγκη. Ωστόσο, τα προβλήματα ήταν πάντα υπαρκτά. Νοσταλγία, ρατσισμός, αλλαγή περιβάλλοντος και κουλτούρας, μοναξιά, φόβος, άγχος για τα αυστηρά κριτήρια επιτυχίας και αποτυχίας στα ξένα πανεπιστήμια, συνέπεια, προσαρμογή σε νέα δεδομένα, κατανόηση και καθημερινή προφορική και γραπτή χρήση μιας μη μητρικής γλώσσας.
Τώρα, αρκετά χρόνια μετά την επιστροφή μου στην Ελλάδα, νοσταλγώ πολλά από τα θετικά πράγματα που έμαθα και αποκόμισα ζώντας στο εξωτερικό και επικροτώ όσους το τολμούν και έχουν την δυνατότητα να το κάνουν. Παρόλα αυτά, πριν το αποτολμήσετε, σκεφτείτε και την αρνητική πλευρά, τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσετε και ρωτήστε τον εαυτό σας : μπορώ; αντέχω; Τι θα κάνω αν…. ή εάν…. Σκεφτείτε και μιλήστε με ανθρώπους που ζουν ή έζησαν στο εξωτερικό και ζυγίστε καλά τα θετικά και τα αρνητικά πριν πάρετε οποιαδήποτε απόφαση. Μπορεί το εξωτερικό να είναι μια λύση, δεν είναι όμως και η μοναδική. Για οποιαδήποτε συμβουλή ή πληροφορία επικοινωνήστε μαζί μου στο email: mairakaripoglou@gmail.com.      

Δεν υπάρχουν σχόλια: