27 Μαΐ 2012

Φιλία: σχέσεις με τους συνομηλίκους τους


Βοηθήστε το παιδί σας να γίνει ένας «καλός φίλος»!

«Οι φίλοι» είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι στην ζωή των παιδιών μας. Οι σχέσεις που αναπτύσσουν με παιδιά της ηλικίας τους, τους δίνουν την δυνατότητα να μοιραστούν ιδέες, ενδιαφέροντα, συναισθήματα, και να μάθουν πολύτιμες κοινωνικές δεξιότητες. Τα παιδιά που νιώθουν ασφάλεια μέσα στην οικογένεια τους, τείνουν να έχουν καλύτερες φιλίες. Επιπρόσθετα, όσα έχουν περιορισμένη επιθετικότητα, έχουν αναπτύξει επικοινωνιακές δεξιότητες, έχουν συναισθηματική κατανόηση (μπορούν να δουν μια κατάσταση από την πλευρά του άλλου), καλοσύνη, συμπόνια και έλεγχο των παρορμήσεων τους, δημιουργούν στην ζωή τους φιλίες με διάρκεια και ποιότητα.
Βρείτε τον χρόνο και την διάθεση να βοηθήσετε τα παιδιά σας να αναπτύξουν και να διατηρήσουν θετικές σχέσεις με τους συνομηλίκους τους. Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με πράγματα που κάνουν ένα παιδί «καλό φίλο». Χρησιμοποιείστε την λίστα αυτή για συζήτηση και διερεύνηση των διαθέσεων του παιδιού σας.  

  1. Σκέφτομαι πώς μπορεί να νιώθουν οι φίλοι μου
  2. Τους υποστηρίζω
  3. Ακούω τα προβλήματα τους
  4. Τους νοιάζομαι
  5. Μου αρέσει να κάνουμε πράγματα μαζί
  6. Σέβομαι την διαφορετικότητα μας – μπορούμε να είμαστε φίλοι ακόμα και αν δεν μας αρέσουν ακριβώς τα ίδια πράγματα
  7. Μοιράζομαι μαζί τους τα παιχνίδια μου
  8. Μαζί τους είμαι ο εαυτός μου και νιώθω καλά με το ποιος είμαι – το ίδιο επιτρέπω και σε αυτούς
  9. Σκέφτομαι τις ανάγκες τους
  10. Είμαι τίμιος και δίκαιος μαζί τους!

Δεν υπάρχουν σχόλια: